onsdag 15. januar 2014

Garnlager

Som enhvert strikker med respekt for seg selv har jeg et garnlager, og i likhet med mange av mine med-strikkebloggere hadde jeg en liten opprydding etter jul. Når man er student og bor på hybel begrenser størrelsen på lageret seg litt selv, men som med alt annet i livet handler også lagringsplass om beinhard prioritering. Jeg har prioritert å ha klær i bare to av fire skuffer i Malm-kommoden min, så de to nederste kan fylles av garn og andre strikkerelaterte gleder.
Garn-garn-garn-garn!
Jeg har tidligere hatt garn i hvite poser lik den på bildet under, der det står utenpå hva som er inni. Men det er jo ikke så inspirerende når man ikke kan se garnet uten å måtte tømme posen, å på lørdag var jeg på IKEA og kjøpte SKUBB-bokser som passer i kommoden min. Og så la jeg alt garnet i sin rette boks og frydet meg.

Utstyrsskuffen.
Foreløpig fyller garnlageret en skuff, og så har jeg en skuff til utstyret; Nøstemaskin, hespetre, strikkevesken min, pinner og knapper, for å nevne noe. En pose med diverse garn som ikke passer i garnskuffen og noen UFOer har også fått plass her. Vi får se om garnlageret begynner å spise seg innover i utstyrsskuffen etterhvert. Ettersom jeg egentlig ikke har noen bestemt intensjon om å bare strikke fra lageret, så regner jeg med at det kommer til å spre seg ganske fort.

Strikkehyllen - lagerposen og blokkemattene.

Og til slutt har jeg en strikkehylle. Her er posen med ferdigstrikk som ikke har blitt gitt bort, og blokkemattene mine, som er for stor til å passe i utstyrsskuffen. De ferdige produktene burde sikkert vært lagret litt mer omsorgsfullt enn dette, men så var det det med plassen igjen.

Legg merke til det freshe treverket. Sånn er det å bo i studentboliger fra søttitallet.

2 kommentarer:

  1. Du vet du har kommet langt når du prioriterer plass til garnet foran plass til klær :-)
    Ellers er det smart med et fast sted for ferdigstrikkede gaver. Jeg har nemlig strikket en hals til min svigerinne og den la jeg på et lurt sted.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff, lure steder er de farligste. Og du som har så svært hus også, den kan jo være hvor som helst :P Håper du finner den snart!

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...