lørdag 26. april 2014

Totoro!

De første vottene jeg strikket var brellas totoro-votter. Min eldste (lille)søster er en enda større Miyazaki-fan enn meg, så hun måtte bare få dem til jul. 
Mine første Totoro-votter
Jeg hadde aldri strikket med to farger før, så det gikk litt så som så, men de ble helt brukanes. Faktisk brukte hun dem så mye at jeg tror hun mistet dem - det tar jeg som et kompliment.

Ikke helt pen tvinning av tråden på baksiden.
Jeg har strikket totoro to ganger til - begge gangene til samme mottaker (sånn går det når man blingser på strikkefastheten). Her er bilder av den første versjonen - passe til en voksen mannehånd, ikke like passe til en ung jente;

Litt store, men åh så søte.



De myke fakta;
Mønster: Novegian Totoro Mittens
Garn: Nr 1: Karisma, Nr 2: Smart
På ravelry: Nr 1 og Nr 2

8 kommentarer:

  1. De var alldeles nydelige! Ha en koselig kveld hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det er en veldig søt oppskrift :)

      Slett
  2. Så utrolig søte votter:)

    SvarSlett
  3. Jeg vurderte å kjøpe Totoro-filmen i forgårs.
    Er den bra?
    Passer den for ungene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det er en veldig bra film, og det er en barnefilm, så i den forstand passer den for ungene.

      Men Studio Ghibli-filmer skiller seg en del fra tradisjonelle vestlige filmer, for eksempel så har den ikke en "god mot ond"-oppbygging. Så litt avhengig av barna kan det være de synes den er rar eller kjedelig fordi den er så annerledes enn de er vant til.

      Totoro er en av mine favoritt-filmer, da, så jeg synes dere i alle fall skal forsøke ;)

      Slett
  4. Totoro er en favoritt her i heimen. Kjempefin votter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skjønner jeg godt ;) Tusen takk :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...