torsdag 29. mai 2014

Pinterest-dørskilt

Jeg har laget meg et dørskilt. Jeg valgte fargene litt vilkårlig, men da jeg var ferdig så jeg at skiltet ble seendes ut som noe som kunne hengt på barneromsdøra til datteren til en amerikansk Pinterest-dame.


Jeg kjøpte en gang en pakke med 200 hjerteformede treknapper på ebay, og noe må de jo brukes til. Her brukte jeg hobbylack fra Panduro. Jeg har et såkalt basissett, 8 små flasker med grunnfargene, og så blandet jeg fram farger jeg syntes var fine og passet sammen.



Teksten er en Comic-font fra Word som jeg printet ut på tykt papir. Deretter brukte jeg en tapetkniv til å skjære ut bokstavene, og brukte en vanlig (ny) vaskesvamp til å påføre malingen. Rundingene inne i bokstavene festet jeg med tack-it for å holde dem på plass.


Siden jeg ikke har limpistol eller noe annet fornuftig hobbyutstyr er hjertene bare festet med tack-it. Og siden det ikke er lov å skru eller hamre noe inn i veggen i blokka mi er selve dørskiltet også festet med tack-it, eller lærertyggis, som det het da jeg var barn.



Jammen er det hyggelig å komme i kontakt med sin indre Pinterest-dame av og til, bare så synd at jeg ikke har en prinsesse-fanatisk fireåring som kunne fått skiltet, så jeg er nødt til å bruke det selv.

Og dere, jeg har ikke sluttet å strikke, altså! Men jakken er ikke ferdig, og det tar så mye kortere tid å sy og male en hel ting enn det tar å strikke, derfor er fordelingen litt skeiv for tida.

4 kommentarer:

  1. Liker at du skriver om hvordan du går frem! Jeg har nok ikke fulgt nok med på Pinterest-DIY til å kunne uttale meg om stilen, men fint ble det i alle fall :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, skal du ha ^^ Jeg lurer så ofte på hvordan andre bloggere har fått til det de viser fram, så jeg viser heller litt mer av prosessen, for de leserene som er som meg :)

      Slett
  2. Håper det står bra til! Regner med du er fullt opptatt med eksamener, men ville bare legge igjen en liten hilsen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vurderte å skrive et innlegg om hvorfor jeg ikke postet, men så tenkte jeg at det er bare mormor som har kontroll på hvor ofte jeg poster, og henne snakker jeg jo med. Så hyggelig at du motbeviste antagelsen min :D

      Du har helt rett, det er eksamen sin skyld, pluss at jeg ikke har hatt internett hjemme de siste 2 ukene. Men nå er siste eksamen skrevet, og jeg har jeg dratt til Oslo for sommeren, så nå blir det snart ordning og reda. Gleder meg til å lese gjennom alle bloggpostene jeg har gått glipp av i eksamensstresset :)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...