lørdag 22. november 2014

Abort mission

Noen ganger begynner man på noe man ikke bør prøve å fullføre, og bunadsokkene til lillebror viste seg å være i den kategorien.

Øverst; bakside
Nederst; front
De skulle strikkes på pinne 2, og hver eneste rette maske skulle strikkes vridd. Etter 10 cm hadde jeg så vondt i hendene at jeg måtte ha strikkepause annenhver dag, og dessuten kjente jeg at uviljen mot hele strikketøyet bare vokste og vokste. Det var en lettelse å bestemme meg for å gi opp hele prosjektet, og nå har jeg strikket flere raske, bittesmå plagg for å få litt lystbetonte strikkeopplevelser igjen.

9 kommentarer:

  1. Kjempebra! Når man bare får vondt og mister strikkelysta, så er det ikke alt som er ment å bli ferdig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er så sant! Det var bare deilig å legge det fra seg :D

      Slett
  2. Så deilig! Det hørtes i grunnen ut som et prosjekt som kunne knekke strikkelysten ganske grundig, ja. Applaus for at du i det hele tatt kom så langt som du gjorde, imponerende nok det synes jeg. Og enda større applaus for å avslutte når det føles som et ork!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ligger mye innsats i de 10 centimeterene jeg faktisk fikk trykket ut av meg. Og det kan være såå vanskelig å gi meg med noe jeg har lovet bort, men det var verdt det :)

      Slett
  3. Så bra du fikk bestemt deg for å kutte dem ut. Det skal jo være gøy å strikke og lysten skal være der. Pliktstrikk er bare ille!!! God helg med masse strikkelyst og lettelse!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, nå blir det ikke mer pliktstrikk på en stund, tror jeg :)

      Slett
  4. Kva er eigentleg poenget med rette masker strikka vridd? Anna enn at det ser litt annleis ut og er innihampen fælt¨å strikke? Gir det ein fantastisk funksjon som gjer det verdt det? Eg støttar skrotinga heilt her!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, si det! Jeg tror det er for at de skal synes bedre i mønsteret, og så gjetter jeg at strømpen kanskje blir litt strammere? Men jeg synes ikke det var verdt det når det var JEG som skulle strikke dem, i alle fall ;)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...