søndag 11. januar 2015

Strikkelærling

Noe av det morsomste med å strikke så mye og så offentlig som jeg gjør, er at du får gleden av å være mange menneskers "strikkeekspert". Rett som det er får jeg spørsmål om hvordan votter skal felles eller bilder av noens første strikketøy. I jula spurte min eldste lillesøster meg om jeg kunne lære henne å strikke sokker.

Min filosofi når det kommer til å lære å strikke er at det er best å lære ved å lage noe man faktisk har lyst på. Greit at man "skal" eller "bør" begynne med enkle ting, og at hælfelling visstnok er forferdelig vanskelig, men det beste er jo å strikke noe man er motivert for. Lillesøster kunne strikke rett, for hun strikket et halvt skjerf for to år siden. Så jeg minnet henne på hvordan man legger opp, lærte henne å strikke vrangt, forklarte prinsippene bak magic loop og veiledet henne gjennom hælfellingen. Og på bare noen få dager i jula hadde hun produsert to flotte sokker til seg selv!

Hun var ganske stolt, og jeg er om mulig enda stoltere. Tenk at dette er hennes andre strikkeprosjekt noen sinne!

De myke fakta;
Mønster: En blanding av forskjellige dropsmønstere til Fabel
Størrelse: 38
Garn: Fabel, holdt dobbelt
Pinner: 4 mm
Mesterstrikker; Lillesøster

2 kommentarer:

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...