torsdag 28. juli 2016

Børre blekksprut

Er av damene i strikke-gruppa mi i San Francisco er gravid, og siden hun svømmer i havet hver dag (!) bestemte vi oss for å lage en uro med hav-tema til henne. Mitt bidrag er denne lille heklede blekkspruten.



De fleste andre strikket, og både fisk, maneter, sjøstjerner og sjøhester. Til slutt ble uroen seendes slik ut.

Innen uroen var blitt overlevert til den vordende mammaen var jeg allerede reist hjem, men det var hyggelig å kunne være med på gaven likevel.

De myke fakta;
Mønster: Mini Amigurumi Octopus
Garn: KnitPicks Dishie
Krok: 3.75 mm
På ravelry: Blekksprut

One of the ladies in my San Francisco knitting group was having a baby, so we all went together to make a mobile with a sea creatures theme. My contribution was a little octopus.

4 kommentarer:

  1. Så flott uro. Og en utrolig god idé. Denne er jo så personlig!! Din blekksprut er kjempesøt - du er så flink til å hekle også!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Lone! På mange måter synes jeg hekling nesten er lettere enn strikking, men har ikke helt fått dreisen på å hekle uten å se på arbeidet ennå, så derfor foretrekker jo fortsatt strikking :P

      Slett
  2. Så fin gave med kjempesøt blekksprut! Og ekstra koselig når den er knyttet til noe hun liker å gjøre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg skal ikke ta på meg æren for å ha kommet på temaet, men jeg syntes det var en veldig god ide.

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...